marți, 26 iulie 2011

Tabăra El-Betel Voroneţ 2011- Marţi

Marţi, o nouă zi. Micul dejun nu reuşeşte să ne adune pe toţi împreună, câţiva tineri rămânând să se mai 
bucure de somnul de dimineaţă.

Prima sesiune, întâlnirea pe grupurile de studiu ne-a oferit ocazia să ne cunoaştem şi să discutăm într-un cadru mai restrâns, de 7-8 persoane. Am discutat pe baza textului din ziua respectivă şi a fost minunat modul în care 
Domnul a ales să ne vorbească prin tineri simpli, ca şi noi.

A doua sesiune, întâlnirea comună a început cu laude la adresa Lui şi I-am spus Domnului că niciodată nu vom da înapoi, ci vom înainta cu credinţă. Ce poate fi mai frumos, decât o astfel de declaraţie din partea a peste 90 de tineri?

În mesajul ce l-a avut pentru noi, Adrian Tămaş a subliniat importanţa de a fi un copil al lui Dumnezeu. Dacă identitatea noastră nu e în Hristos, tot ceea ce facem este în zadar. În continuare, pe baza fericirilor, am putut afla câteva trepte ce ne apropie de Dumnezeu.
·         
           Ferice de cei săraci în duh
Trebuie să ne cunoaştem slăbiciunile, să recunoaştem că fără El nu suntem nimic şi nu putem face nimic. Să realizăm că totul se datorează în întregime lui Dumnezeu.
·         
        Ferice de cei ce plâng
Când îţi plângi greşelile, El te mângâie şi îţi dă pacea Lui.

·            Ferice de cei blânzi
Blândeţea e o caracteristică a celor ce îşi plâng păcatele. Când te apropii de Dumnezeu realizezi că este nevoie de asta.

·           Ferice de cei flămânzi şi însetaţi după neprihănire
Asta nu se poate fără să fi trecut prin primii trei paşi. Un om flămând şi însetat după neprihănire va lăsa Cuvântul şi Duhul Domnului să îi modeleze caracterul dupa chipul lui Dumnezeu.

·          Ferice de cei milostivi
Cu cât te complaci mai tare în păcat cu atât îţi doreşti mai puţin să fii milostiv.  Ca să fii milostiv nu ai nevoie de bani, putere şi uneori nici vorbe. Dacă faci ceva, să faci pe ascuns, pentru Domnul, nu spre slava ta.

·          Ferice de cei cu inima curată
Curăţirea inimii se face când duhul tău se proşterne la crucea Lui. Care îţi sunt motivaţiile atunci când faci diverse lucruri? Chiar ai o inimă curată?

·          Ferice de cei împăciuitori
Atunci când eşti într-o discuţie, încearcă să-ţi stăpâneşti limba şi caută mereu să faci pace.

·          Ferice de cei prigoniţi
În versetul 12 găsim o adresare personală. E un mesaj direct, concret si personal. Dacă nu eşti batjocorit, cred ca ai o problemă, că nu eşti o lumină. Atunci când eşti implicat cu toata fiinţa în lucrarea lui Hristos, vei ajunge de multe ori sa suferi. Dar la sfârşitul alergării ne aşteaptă o mare răsplată.
Nu e suficient să ne placă să mergem la biserică, ci trebuie să trăim tot ce e scris în Cuvânt. Trebuie să ai curaj să mergi până la capăt.

Prin cântare, l-am rugat pe Dumnezeu să zidească în noi o inimă curată şi am cerut protecţie pentru întreaga zi.

După hrana din Cuvânt, a venit timpul si pentru hrana pentru trupurile noastre. Ne  aşteptau multe activităţi, aşa că ne-am hrănit bine şi trupurile.

În timpul liber, am avut de îndeplinit o sarcină mai puţin obişnuită, dar cu care aveam să ne obişnuim pe parcursul taberei. Marţi a fost ziua broaştelor. Da da, bine-aţi citit. Pentru broască, aveam, ca şi echipă 4000 de puncte, iar dacă era cea mai mare, ferice de noi, punctajul creştea. Între timp, pe lângă alergarea după broscuţe, trebuia să căutăm pietricele colorate, aruncate de Emanuel Tritean, coliderul taberei. Merita osteneala, fiecare pietricică valorând 150 puncte.

La ora 17:00 a venit timpul jocurilor. Cele patru echipe formate cu o seară înainte, aveau acum ocazia să participe în diverse competiţii. Am realizat astfel  cât de mult contează unitatea şi  spiritul de echipă.

După atâta efort fizic, masa de seară a fost mai mult decât bine-venită.  

Sesiunea a treia, întălnirea comună, a fost momentul perfect în care am putut să stăm în linişte în prezenţa Domnului şi să Îi spunem Lui că inima noastră tânjeşte după El şi am ridicat mâini curate spre El.

În fiecare seara, am avut ocazia să auzim câte o mărturie a unor vieţi schimbate. În această seară, Alisa Suciu a fost cea care ne-a vorbit despre ea, despre viaţa ei. Am văzut modul minunat cum, Dumnezeu, prin dragostea Lui mare, priveşte spre noi şi ne ia pe braţele Sale şi ne urcă pe stâncă.


În mesajul său, fratele Adrian Tămaş ne-a spus că Dumnezeu nu a venit să strice, ci să împlinească. Domnul Isus a condamnat neprihănirea fariseilor şi cărturarilor, ea nefiind compatibilă cu Impărăşia lui Dumnezeu, deoarece ei interpretau greşit Scriptura.

Legea e ca o formă de metal de făcut prăjituri. Ea este folosită pentru a ajuta prăjitura să capete forma dorită. Dar noi conţinutul îl mâncăm, nu acea formă metalică. Legea ne omoară, cu Hristos ar trebui să ne hrănim.
Când ne apropiem de El, găsim lucruri pe care nu le găsim în altă parte. Găsim speranţă în Cuvântul Lui, te poate ajuta să ieşi din locul în care eşti, te poate urca pe stâncă.

Am avut ocazia să reauzim diverse adevăruri despre Biblie. Este o Carte, cum alta n-a fost şi nu va mai fi. E cea mai tipărită, dar şi cea mai atacată şi controversată. Şi Singura ce poate cu adevărat schimba vieţi.

Înainte să plecăm în camerele noastre sau la jocuri, am rămas să cântăm spre slava Lui şi să ne rugăm. Glasurile noastre au rasunat în cor: “zi de zi, eu vreau, să respir Cuvântul Tău. Si mă rog Doamne, Tot mai mult să Te cunosc. Condu-mă în fiecare clipă ce-o trăiesc. Zi de zi Doamne, vreau să luminez mereu”.

Să ne ajute Domnul să trăim fiecare vers din această cântare!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu