marți, 19 iulie 2011

Tabăra El-Betel Voroneţ 2011- "Voi sunteţi lumina lumii”

Tabăra El-Betel din acest an a fost organizată la Voroneţ, în frumoasa Bucovina în cadrul locaţiei puse la dispoziţie de asociaţia Cristia, în perioada 11-16 iulie.


Luni dimineaţă, aproximativ 90 de tineri, împreună cu păstorul Adrian Tămaş am plecat din Cluj-Napoca spre Voroneţ, locul perfect unde să petreci câteva zile la munte atunci când simţi că agitaţia lumii în care trăieşti te ajunge din urmă, când realizezi că de mult timp nu ai mai stat să meditezi la măreţia Lui, la frumuseţea creaţiei Lui.

Tabăra Voroneţ e situată la câţiva km de Gura Humorului şi Mănăstirea Voroneţ,şi e locul unde am ales să mergem pentru a fi "mai aproape de cer, mai aproape de Dumnezeu”. Printre facilităţi se numără: cazare în căbănuţe, grupuri sanitare, sală de mese, bucătărie, sală de sport, teren de fotbal (iluminare nocturnă), internet Wi-Fi, iar opţiunile pentru activităţi sportive sunt variate: tiroliana , baschet, volei, fotbal, cursă cu obstacole , drumeţii, alpinism.

Drum lung, emoţii mari, răbdarea pusă la încercare, dar odată ajunşi acolo am realizat că fiecare clipă de aşteptare a meritat. Peisajul reflecta măreţia Lui şi am fost binecuvântaţi cu vreme superbă. Tinerii au venit cu dorinţa de a-L lăuda pe Dumnezeu, de a cunoaşte cât mai mulţi tineri, de a avea părtăşie împreună şi de a creşte în dragostea Lui.

Anul acesta am studiat Predica de pe munte, text ce se găseşte în Matei, capitolele 5,6 şi 7. Textul a fost atent împărţit şi a fost studiată în fiecare zi câte o parte. Tema din această tabără a fost: "Voi sunteţi lumina lumii” şi ni s-a vorbit despre importanţa de a fi lumini într-o lume plină de întuneric şi păcat.

În fiecare dimineaţă, de la 8:30 a avut loc întâlnirea cu liderii grupurilor de studiu. Au fost discuţii pe baza textului ce urma să fie studiat în ziua respectivă şi eventuale întrebări şi nelămuriri.

După micul dejun, era prima sesiune-întâlnirea pe grupurile de studiu, conduse fiecare de câte 1 sau 2 lideri. A fost o binecuvântare pentru noi să ne putem aduna 7,8 tineri şi într-un astfel de cadru restrâns să putem să ne prezentăm nelămuririle cu privire la textul de studiat, dar şi experienţele noastre cu Dumnezeu. În fiecare zi, pe lângă studiu, ne rugam pentru câte un continent în parte. Mai exact, pentru misionari dintr-o ţara de pe continentul ce-l aveam în ziua respectivă. A fost o încurajare pentru noi să vedem că există oameni ce îşi riscă viaţa pentru Dumnezeu, pentru răspândirea Cuvântului Lui. Asta ne dădea şi o mai mare dorinţă de studiere a Scripturii şi implicare în lucrările Lui.

În continuare, aveam sesiunea a doua-întâlnirea comună, unde aproximativ 90 de tineri ne strângeam din dragoste pentru El. La începutul întâlnirii, Îl lăudăm pe Domnul prin cântare, declaram măreţia Lui şi într-un glas Îi înălţam Numele. Au fost clipe minunate atunci când ne puteam ruga împreună Domnului, când înălţam rugăciunile noastre către Creatorul ce ne iubeşte atât de mult.

De-a lungul taberei, Cuvântul din partea Domnului ne-a fost transmis prin păstorii Adrian Tamaş şi Marius Sabou. Mesajul primit era pe baza textului ce îl studiam dimineaţa la grupurile de studiu şi rugăciune. Mesajele au cercetat mulţi tineri, au răspuns la diverse întrebări, au atins inimi şi au fost multe vieţi schimbate.

După masa de prânz, aveam timp liber câteva ore. În acel timp socializam unul cu celălalt, ne cunoasteam mai bine, ne făceam noi prieteni, povesteam diverse experienţe cu Dumnezeu şi încercam să ne întărim unul pe celălalt. Pentru timpul de jocuri, am avut pregătite diverse activităţi sportive şi a existat o competiţie între cele 4 echipe ce s-au format. Eram tineri din diverse colţuri are ţării şi nu numai şi a fost minunat felul în care Domnul ne-a aşezat în acelaşi loc. În aceste echipe am reuşit să ne cunoaştem mult mai bine, s-au format noi legături şi ne-am sprijinit unul pe celălalt. Activităţi sportive precum fotbal, volley, tiroliana, turn ne-au unit, ne-au dezvoltat spiritul de competiţie şi ne-au făcut să fim mai atenţi unul la celălalt.

Miercuri, după masa de prânz, s-a organizat o excursie şi tinerii au avut ocazia să viziteze Cetatea Neamţ şi Casa Memorială "Ion Creangă". Acel timp a fost şi un bun prilej de socializare, de cunoaştere şi de distracţie.


După cină, aveam ultima sesiune din zi şi ne adunam toţi împreună pentru a avea părtăşie cu Tatăl Ceresc, pentru a-L lăuda şi glorifica pe El. Seara, pe lângă închinare, rugăciune şi mesaj am urmărit câte una sau două scenete prezentate de echipa de scenete şi am ascultat câte o mărturie a unor vieţi schimbate. În ultimele două seri, joi şi vineri am avut parte de un program încărcat cu mai multe binecuvântări si motive de bucurie.

Am vizionat filmul “What if..” şi am avut ocazia să ne întrebăm şi noi cum ar fi viaţa noastră dacă am fi făcut alte alegeri, dacă nu am fi spus “nu” atunci când trebuia să spunem “da”, dacă L-am fi ales pe El în schimbul altor lucruri trecătoare. Pe lângă darurile sufleteşti, am primit şi altfel de daruri. Am avut parte de tombolă, premierea echipelor câştigatoare în urma activităţilor sportive ce au fost, diplome pe diverse categorii, dar şi diplome personalizate pentru fiecare participant.

În timpul săptămânii, fiecare a fost “ingerasul” unei persoane şi în ultima seară am aflat cine a avut grijă de noi zilele ce-au trecut, cine ne-a transmis mesaje de încurajare şi ne-a oferit diverse daruri. În ultimele zile, pe unul dintre pereţii sălii de sport, fiecare am avut câte un plic mai mare, personalizat, unde ceilalţi puteau pune diverse daruri, bileţele cu încurajări şi pe două mese fiecare a avut câte o foaie cu numele lui pe care ceilalţi puteau scrie aprecierile lor.

A fost o săptămână plină şi binecuvântată pentru fiecare dintre noi. Am învăţat că, fiind creştini, ar trebui să trăim predica de pe munte. Trebuie să avem grijă ce vorbim, ce facem şi care sunt priorităţile noastre. Trebuie să existe o diferenţă între noi şi ceilalţi din jurul nostru şi să nu ne mai concentrăm doar la ceea ce avem de făcut, ci în special la cum facem acel lucru, căci lumea e plină de oameni morali, dar care trăiesc fără Dumnezeu.

Noi trebuie să fim cei care facem diferenţa, să arătăm că identitatea noastră este în Hristos şi să încercăm să îi facem conştienţi pe oameni, că oricât de morali ar fi, fără Dumnezeu nu ar avea parte de viaţă veşnică. Că atunci când ne apropiem de El găsim lucruri pe care nu le găsim în altă parte şi că adevărata soluţie şi salvare e doar la El.

Am învăţat că trebuie să exersăm dependenţa de Dumnezeu, să cerem, să căutăm şi să batem şi că greutatea unei vieţi vine din relaţia în rugăciune. Avem nevoie de o întâlnire la nivel personal cu El, şi de trăire autentică în fiecare zi.

Domnul să ne ajute să fim cu adevărat lumini şi să ne dea El îndrăzneală să luminăm în întunericul lumii acesteia.

Un comentariu:

  1. Opris Ana Maria22 iulie 2011 la 19:19

    Fiecare cuvant citit arata cat de frumos si bine a fost in prezenta lui Dumnezeu.Ma bucur pentru cei care au fost cercetati si schimbati in inima lor.Acum ramane doar sa fim aproape unul de altul si sa ne ajutam sa ne incurajam la nevoie.Felicitari pentru cei care au organizat tabara .

    RăspundețiȘtergere